.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح4طرح توليدي جهادکشاورزی صومعه‌سرا

شمال نيوز: مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از افتتاح چهار طرح تولیدی به ارزش 19 میلیارد و 619 میلیون ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

 احمد پادیاب امروز در گفت‌وگو با فارس در صومعه‌سرا با تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان با تولید محصولات کشاورزی از سرمایه‌های مهم انسانی در کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: ارزش تولید محصولات کشاورزی داخلی با تلاش کشاورزان همراه بوده و آنها نقش برجسته‌ای در رونق بازارهای داخلی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به کشت برنج در شالیزارهای این شهرستان، تصریح کرد: امسال بیش از سه هزار هکتار از اراضی شالیکاری صومعه‌سرا به صورت مکانیزه کشت شده است.

وی از توزیع پنج هزار و 800 تن کود شیمیایی در سال جاری بین کشاورزان صومعه‌سرا در راستای تولید محصولاتی کمی و کیفی خبر داد.

پادیاب به اجرای طرح توسعه فرهنگ چند پیشه‌گی در روستاهای صومعه‌سرا اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به دلیل اهمیت تاکنون در 21 روستای صومعه‌سرا انجام شده است.

وی، اجرای طرح بیولوژیک مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در سطح سه هزار و 500 هکتار از شالیزارهای صومعه‌سرا و توزیع سه هزار لیتر سوخت مورد نیاز کشاورزان را از دیگر اقدام‌های جهاد کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در صومعه‌سرا، بیان کرد: چهار طرح تولیدی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در صومعه‌سرا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این طرح‌ها را شامل تجهیز و نوسازی در سطح 95 هکتار از شالیزارهای صومعه‌سرا دانست و اضافه کرد: روستاهای «کهنه‌سر» و «لاکسار» از جمله روستاهای مشمول طرح تجهیز و نوسازی مذکور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، احداث شش کیلومتر شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در روستاهای «لارسر»، «دهنده» و «ندامان» را یکی دیگر از مجموع چهار طرح تولیدی این شهرستان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث دو واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای در روستاهای «خراط محله» و «پیشخان» نیز از دیگر طرح‌های هفته جهاد کشاورزی در صومعه‌سرا است.

به گفته پادیاب، برای اجرای چهار طرح هفته جهاد کشاورزی صومعه‌سرا بالغ بر 19میلیارد و 619 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در طول سال جاری، اذعان کرد: لایروبی 21 کیلومتر از انهار آب زراعی روستایی، واگذاری 25 دستگاه پمپ آب «2 و 3» اینج به کشاورزان، تعمیر و راه‌اندازی 9 ایستگاه پمپاژ و ... از جمله فعالیت‌های جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در سال زراعی جاری است.

این مسئول، با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 11 میلیارد ریال تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به کشاورزان صومعه‌سرا پرداخت شده است، یادآور شد: با پرداخت این تسهیلات حدود 198 طرح کشاورزی اجرا شد و 384 نفر نیز صاحب شغل شدند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات برای خرید و تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی و احداث بانک نشا برای توسعه طرح مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی، پرورش دام و طیور، پرورش قارچ خوراکی، دامداری‌های پرواری و شیری و مرغداری‌های گوشتی هزینه شده است. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.